Mondo Macchina Nr 7-8-9 Anno 2015 - page 38

byEditorial Staff
A
ccording todatamadepublicbyComagarden, inFederUna-
coma, and theMorgan surveygroup, the sector closedwith
a another gain of 2.9% in sales for the first half of 2015
over the same period in2014after climbing7.6% in2014 com-
pared to 2013. In detail, pole pruners and aerators made the
most outstandingprogresswith salesaheadby30.4%and23.6%
respectively, followed by chainsaws, up 12.6%, hedgetrimmers
gaining10.5%,biomulchersplus8.3%,and tillers risingby7.9%.
More limitedgainswere reported for rideonmowers,ahead5.5%,
brushcutters up 4.6% and sprayers, plus 3.5%.
In a scenario which finally displayed a degree of dynamism on
the heels of the difficult years of the recent past there were,
however, sectors running counter to this trend.Two cases to cite
especially are those of the ZeroTurnConsumer and snowblow-
erswhich, compared to the first half of 2014, sank by 15%and
12.2% respectively. Less steepdeclinesweredisclosed for lawn
tractors, down 8.1%, leaf blowers off by 5.4% andmowers, los-
ing4.6%,whereas trimmers, ZeroTurns for groundskeepingand
Ride On mowers managed to hold their own compared to the
previous year.
Comagarden, in the FederUnacoma federation, and theMorgan
survey group expect the gardening market to continue growing
over themonths to come, though at a pace slower than that of
the first half of 2015, to close the full year ahead by 1-2% over
2014.
| MERCATO | MARKET |
36
MW
n. 7_9/2015
IARDINAGGIO
G
acuradellaRedazione
S
econdo i dati diffusi daComagarden (FederUnacoma) insieme
con il gruppo di rilevamentoMorgan, dopo la robusta crescita
messaasegnonel 2014 (+7,6% sul 2013), il settore chiude
in territoriopositivoanchenel primosemestre2015, con unaumen-
to complessivodelle venditepari al 2,9% rispettoallo stessoperiodo
delloscorsoanno. Indettaglio,sonopotatrici adastaearieggiatori le
macchine che fanno registrare i progressi più significativi (rispettiva-
mente+30,4%e+23,6%),seguitedamotoseghe (12,6%), tagliasiepi
(10,5%),biotrituratori (+8,3%) emotozappe (+7,9%). Aumenti piùcon-
tenuti per Ride-on consumer (+5,5%), decespugliatori (+4,6%) e ato-
mizzatori (3,5%). Inunoscenario finalmentecaratterizzatodauncerto
dinamismo, dopo la difficile congiuntura degli anni passati, nonman-
cano comunque alcuni comparti in controtendenza. È il caso, soprat-
tutto, dei Zero TurnConsumer edegli spazzaneve che, rispettoal pri-
mosemestre 2014,hanno vistouna rilevante contrazione delleven-
dite (-15% i primi, -12,2% i secondi). Flessione più contenuta, invece,
per i trattorini consumer (-8,1%), isoffiatori (-5,4%)e i rasaserba (-4,6%),
mentre trimmer,ZeroTurnper lamanutenzionedel verdeeRide-onma-
nutenzionedel verdesonosostanzialmente rimasti sui livellidelloscor-
soanno. StandoallestimediComagarden (FederUnacoma)edel grup-
podi rilevamentoMorgan, ilmercatodel gardeningdovrebbecontinuare
acrescereancheneimesiavenire,siapureaun ritmo inferiorediquel-
lo registrato nel primo semestre, per chiudere il 2015 con un incre-
mento complessivo compreso fra l’1 e il 2 per cento rispetto al con-
suntivo2014.
Gardening
:mercato
tonico
nelprimosemestre2015
Gardening
:2015 firsthalf
positive
for themarket
1...,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37 39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,...84
Powered by FlippingBook