n. 11/2023 79 AGRITECHNICA 2023 SPECIAL McCormick focuses on cabs, transmissions, and digital solutions ment, is the new P3-Drive transmission, designed and manufactured entirely in-house by Argo Tractors and installed on the X5.120 utility tractor. The P3-Drive made in Fabbrico The 36+12 or 48+16 transmission with creeper allows, for each range, a combination of 3 PowerShift (HML) with 4 robotized gears, providing 12 automatically controlled ratios. This is all managed through the SmartPilot Joystick, utilizing the Auto PowerShift (APS) feature, which automatically engages gears as the speed increases, both during field operations (AutoField) and on-road transport (AutoRoad). Equipped with an FTP F36 engine, compliant with Stage V emission standards, with a 3.6-liter capacity, 4 cylinders, and 16 valves, the X5 range delivers power ranging from 95 to 114 horsepower and a maximum torque of 395 to 460 Newton meters, all within a compact tractor with a wheelbase of 2,354 mm. For the first time on this model, the ADS+ (Advanced Driving System+) is introduced. It enables advanced steering functions, such as automatic wheel alignment in Road mode, effortless maintenance of direction on rough terrains by the operator, and a system that increases steering wheel stiffness as speed increases, ensuring a car-like driving comfort. On the X5.120, the open-center hydraulic circuit with a triple pump of 82+32 l/min ensures high-performance operation with the loader, rear and front lifts, and equipment connectable to the 5 distributors provided by the machine. The rear lift is of category 2 with electronic control and a capacity of 4,500 kg, while the front lift has a lifting capacity of 2,200 kg. The tractor is prepared to accommodate a rear ISOBUS socket, Precision Steering Management (PSM) satellite guidance, and comes standard with McCormick Digital Solutions: McCormick Fleet Management for optimal fleet management in terms of telematics and remote diagnostics and McCormick Farm, an innovative app that manages all the agronomic aspects of the farm, collecting data and making it available for activity records and inventory management. The High Performance of X8 VT-Drive In addition to the X5.085, X7.6 VT-Drive, X6.4 P6-Drive, and X4 TF-TM crawlers, as we move up in power, McCormick will present in Germany the X8 VT-Drive range, consisting of two models: the X8.627 and the X8.631 VT-Drive, with power outputs of 273 Hp and 313 Hp, respectively. They are equipped with a 6.7-liter six-cylinder FPT N67 Stage V engine featuring an electronically controlled variable geometry turbocharger eVGT and using the HI-eSCR2 exhaust gas after-treatment system. Two versions are available: Efficient and Premium. The VTDrive transmission is continuously variable with four stages and dedicated hydraulic circuits. Among its distinguishing features is its responsiveness, allowing the transition from 40 kilometers per hour to 40 or 50 kilometers per hour, at 1,300 tenza, la nuova trasmissione P3-Drive progettata e realizzata interamente in casa Argo Tractors e montata sul trattore utility X5.120. La P3-Drive made in Fabbrico La trasmissione 36+12 o 48+16 con creeper permette, per ogni gamma, una combinazione di 3 PowerShift (HML) con 4 marce robotizzate, offrendo 12 rapporti a controllo automatico. Il tutto è gestito tramite Joystick SmartPilot, sfruttando la funzionalità Auto PowerShift (APS) che innesta automaticamente la marcia all’incremento della velocità sia nelle operazioni in campo (AutoField), sia in trasporto su strada (AutoRoad). Dotato di motore FTP F36, emissionato Stage V, da 3,6 litri, con 4 cilindri e 16 valvole, la gamma X5 esprime potenze da 95 a 114 Cv e una coppia massima da 395 a 460 Newton metri, il tutto in un trattore compatto dal passo di 2.354 mm. Viene introdotto per la prima volta su questo modello il sistema ADS+ (Advanced Driving System+) che permette la gestione avanzata delle funzioni di sterzo, come ad esempio il riallineamento automatico delle ruote in modalità Road, il mantenimento della direzione su terreni sconnessi senza sforzi da parte dell’operatore ed un sistema d’incremento della rigidità del volante all’aumento della velocità, per assicurare un comfort di guida di stampo automobilistico. Sull’X5.120 il circuito idraulico a centro aperto con pompa tripla da 82+32 l/min garantisce elevate prestazioni con il caricatore, i sollevatori posteriore e anteriore e le attrezzature collegabili ai 5 distributori di cui è dotata la macchina. Il sollevatore posteriore è di categoria 2 a comando elettronico da 4.500 kg di capacità, mentre il sollevatore anteriore ha una capacità di sollevamento di 2.200 kg. Il trattore è predisposto a ospitare una presa ISOBUS posteriore, la guida satellitare PSM (Precision Steering Management) ed è equipaggiato di serie con le McCormick Digital Solutions: McCormick Fleet Management per una gestione ottimale della flotta trattori in termini di telematica e telediagnosi da remoto e McCormick Farm, innovativa App che gestisce tutta la parte agronomica dell’azienda agricola, raccogliendo dati e mettendoli a disposizione del registro delle attività e del magazzino. Le alte prestazioni dell’X8 VT-Drive Oltre all’X5.085, all’X7.6 VT-Drive, all’X6.4 P6-Drive e ai cingolati X4 TF-TM, salendo di potenza, McCormick presenterà in Germania la gamma X8 VT-Drive, che consta di due modelli: l’X8.627 e l’X8.631 VT-Drive, rispettivamente con potenze di 273 Cv e 313 Cv e motore a sei cilindri FPT N67 Stage V da 6,7 litri, con turbocompressore a geometria variabile a controllo elettronico eVGT che usa il sistema di post trattamento dei gas di scarico HI-eSCR2. Due anche le versioni disponibili: Efficient e Premium. La trasmissione VT-Drive è a variazione continua, a quattro stadi con circuiti idraulici dedicati. Tra le caratteristiche che lo contraddistinguono, la capacità di reazione che permette il passaggio dai 40 metri orari ai 40 o 50 chilometri orari, ri-
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY4ODI=