Mondo Macchina Nr. 5-6 - Anno 2021
n. 5-6/2021 105 NEWS rised and quickly recalled using a convenient button on the right-hand console. Landini's latest model has both the Standard configuration, available in the platform or cab versions, and the GE (Ground Effect) configuration, available only in the platform version, which, with its "lowered" set-up achieved thanks to rear re- duction gears and a dedicated front axle, reduces the overall height of the bonnet and mudguards from the ground. This is an ideal solution for working under canopies or awnings. The transmission with mechanical reverse shuttle is available in 12AV+12RM or 16AV+16RM if equipped with a super-reduc- er, with a minimum speed of 220m/h. The FOPS cab is mount- ed on silent blocks that isolate it from noise and vibration. Dri- ving comfort is also ensured by a series of optional extras such as air conditioning, opening front window and radio; the con- trols are ergonomic and in an intuitive position for the opera- tor. The rear power lift with a category 1 three-point hitch can lift up to 1200 kilos, while the front lift, optional with or with- out a 1000 rpm PTO, can lift up to 400 kilos. On this product line, Landini has provided three auxiliary spool valves (two as standard and one f loating as an option). The rear mechanical PTO, says a technical note from the Fab- brico-based company, is available in two speeds, 540 and 540E rpm, and is synchronised with the forward motion. The double-drive front axle has an electro-hydraulic "Hydralock" differential lock in both Standard and GE versions. Finally, MISTRAL 2 Stage V comes with a new electronic in- strument, derived from the Landini REX4 family and includ- ing useful digital information such as diagnostics and warn- ings, maintenance intervals, data on the work carried out and fuel consumption. StageVengine for Landini MiStraL2 models sente di memorizzare i giri motore e di richiamarli rapida- mente con un comodo pulsante sulla console destra. L’ultimo nato in casa Landini mantiene la duplice configura- zione Standard, disponibile nelle versioni piattaforma o ca- bina, e GE (Ground Effect) solo in allestimento piattaforma che, con l’assetto “ribassato” ottenuto grazie a riduttori po- steriori e ad un assale anteriore dedicati, riduce l’altezza com- plessiva da terra del cofano e dei parafanghi. Un soluzione ideale, questa, per lavorazioni sotto chioma o sotto i tendo- ni. La trasmissione con inversore meccanico è disponibile in 12AV+12RM oppure 16AV+16RM se equipaggiata con super- riduttore, con velocità minima di 220m/h. La cabina FOPS è montata su silent block che la isolano acusticamente e dal- le vibrazioni. Il comfort di guida è inoltre garantito da una se- rie di optional quali il sistema di aria condizionata, il vetro an- teriore apribile, la radio; i comandi sono ergonomici e in po- sizione intuitiva per l’operatore. Il sollevatore posteriore con attacco a tre punti di 1° categoria può sollevare fino a 1200 chili, e l’anteriore, opzionale con o senza presa di forza da 1000 giri al minuto, fino a 400 chili. Su questa linea di pro- dotto Landini ha previsto tre distributori supplementari (due di serie e uno flottante in opzione). La Presa di Forza meccanica posteriore – si legge in una no- ta tecnica della casa di Fabbrico – è disponibile in due ve- locità 540 e 540E giri minuto e sincronizzata all’avanza- mento. L’assale anteriore a doppia trazione dispone di bloc- caggio differenziale ad innesto elettro-idraulico "Hydralock" in entrambe le versioni, Standard e GE. Infine, MISTRAL 2 Stage V si propone con un nuovo stru- mento elettronico, derivato dalla famiglia Landini REX4 e in- clusivo di utili informazioni digitali come diagnostica e se- gnalazioni, intervalli di manutenzione, dati sulla lavorazio- ne effettuata e consumi carburante.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY4ODI=